Hamletek sarrera guztiak saldu ditu Donostian joan den larunbatean eta igandean. Ostegunean eta ostiralean ere ia beteta zegoen Gazteszena Artedrama, Dejabu eta Le Petit Theatre du Painen obran. Datu ofiziosoak izan arren, hortxe-hortxe ibiliko da kontaketa: 1.000 lagun inguru.
Nire printzipioen kontra dago obra bat erakarri duen jende kopuruaren arabera bakarrik baloratzea eta Hamletek saio bakoitzean 15-20 lagun bildu izan balitu ere, ez zuen gutxiago balioko. Arrisku handiak hartu dituzte, testua gaur egunera ekarri, publikoari parte hartzeko atea zabaldu eta spoilerrak saihesteko kontatuko ez ditugun beste zenbait kontu.
Erronka ez zen nolanahikoa eta garaile atera dira. Duela urte batzuk Viktoria Eugeniatik pasa zen Hamlet konbentzional eta handiustekoa baino askoz ere interesgarri eta lortuagoa iruditu zait (hari buruz Roberto Herrero kritikariak Diario Vascon idatzi zuenarekin bat egiten dut).
Baina itzul gaitezen asteburu honetako ikusle kopurura, antza denez arrakasta baita artistaren lanaren termometroa ideologia nagusiaren arabera. Harrera beroa ideologia horrek markatzen duen bidetik aterata lor daitekeela erakusten du Hamlet honek ordea, maila artistikoan kontzesiorik egin gabe, errazkerian erortzea saihestuz, publikoa gutxietsi ordez hari eskua eman eta ezagutzen ez dituen terrenoetara eramanez.
Eta gertakari puntual honetatik harago, antzerkia ulertzeko modu bat erdigunea irabazten ari da azken urteotan. Asteburuko 1.000 ikusle horiek sinestarazten dute gauzak bestela egin daitezkeela. Abangoardia eta publiko zabala ez direla termino ezkonezinak. Eta polita litzatekeela hori antzerkiaren eremutik gainontzeko arteetara ere estrapolatu ahal izatea.
4 Iruzkin
Erabat ados, Gorka. Ni igandean izan nintzen Gazteszenan, eta bete-beteta zegoen.
Zalantzarik gabe, datu horren meritua antzerkilarien lanean dago.
Edonola, sarrerak oso-oso merke zeuden (5 euro inguruan), oker ez banago, Donostiako Udalak euskarazko antzerki sarrerak diruz lagundu dituelako.
Hala bada, txalo bero bat merezi du ekimen horrek ere.
5€ igandean? Arraioa, nik larubatean 10 ordaindu nituen… batere damutu ez zaidana bestalde. Nik ere antzerki modu hori buruan izan dut, eta gustuta zitzaidan emanaldia… baita muturren aurrean megafonoa jarri zidatenean ere (spoleirrik ez hor). Antzerkigintza moduez ari garela ezin dut burutik kendu Godarden filma: “Le gai savoir” (1968). Posible da ildo horretan eraikitako antzerkia? Zerbait erakustea baino eragitea bultzatzen duena?
argitu behar dut lagun batek gonbidatu nindutela, eta berak harrituta esandako prezioa buruz esan dut, beharbada erratuta.
argitu behar dut lagun batek gonbidatu ninduela, eta berak harrituta esandako prezioa buruz esan dut, beharbada erratuta.